Hainele detin cea mai mare pondere in salariul romanilor comparativ cu celelalte tari europene

Industria textila joaca o carte castigatoare in ceea ce priveste exportul

Cum sa alegi covorul cel mai potrivit pentru camera ta

Ce inseamna incalzirea globala si cum iti joaca cifra de afaceri in fata geamului

Cum industria de confectii a reusit sa exporte dublu fata de cat a importat

Vesti bune pentru sectorul confectiilor textile romanesti

Maria Grapini: Industria textila este influentata negativ de vremea din ultimele zile

Lansare Institutul de Moda SALOMEIA TRUTA. Design vestimentar, accesorii si croitorie de 5 stele

Opere de arta din lana - Missoni

Moda impotriva prejudecatilor despre romani

Artisti in industrie. Artele textile in Romania 1945 - 2000

InNaTex 2012

Feria Habitat Valencia 2011

EXPO ITP - Expozitie Internationala de Contractari pentru CONFECTII, TEXTILE, PIELARIE si INCALTAMINTE

C&A Europa in plina dezvoltare

ITMA 2011

BALTIC TEXTILE + LEATHER 2011

Industria textila din Turcia

Eticheta ecologica a Uniunii Europene (Floarea Europeana)

Hugo Boss inregistreaza o crestere de 19 procente in Italia

Industria de textile si moda in Italia

OVS industry deschide primele magazine din Franta si Grecia

Puma: venituri in crestere cu 13,2 procente in primele trei luni ale anului

Dior, in crestere pe piata bursiera

Fiti atenti cand cumparati textile - Sfaturi de la Protectia Consumatorului

Stefanel a inaugurat noul magazin din Viena

Texpo Eurasia - 28 - 31 mai 2011

Triumph isi mareste oferta e-commerce

Cardin, gata sa vanda pentru 1 miliard

Radauti: Incendiu la o fabrica de textile

Noi etichetari textile

Incaltaminte si produse textile de aproape 300.000 lei, retrase de pe piata

Maria Grapini - Iesirea din recesiune nu are loc fix pe 13 mai. Este o zi cu ghinion pentru Boc

Conferinta Europeana pe tema Textilelor Digitale, Hamburg, Germania, 25 mai 2011

TEXMOD, Bulgaria: 12 - 14 mai 2011

Maria Grapini: Am cerut sprijinul FMI pentru ca statul sa ramburseze TVA mai rapid

Fashion’s Night Out 2011



Targul international de vestimentatie si accesorii

Jumatate din ofertele de munca din judetul Timis sunt din industria usoara

INVITATIE MISIUNI ECONOMICE ISTANBUL, TURCIA

Techtextil Frankfurt 2011 - Targ international pentru textile tehnice si pielarie

Targul Fatex

CEPEX organizeaza doua zile de intalniri profesionale din sectorul vestimentatiei

Tissu Premier 2011

Ce vor cumpara consumatorii din Marea Britanie in 2011

ITP Expo se va organiza la Romexpo in perioada 31 martie – 03 aprilie 2011

H&M intra pe 5 piete si deschide 250 de magazine in acest an

Expozitie internationala de textile si pielarie

Piata de moda online va inflori in 2011

Statistici asupra industriei usoare din Uniunea Europeana pentru primele 9 luni ale anului 2010

Fedustria pledeaza pentru o extindere a masurilor anti-criza pentru IMM-uri

Retailerii britanici din industria textila vor pierde 2.2 miliarde de lire sterline in primul trimestru al anului 2011

Costumul antiglont, o premiera in Romania

Ralph Denim si Polo Denim vor inlocui Polo Jeans

Intersélection 2011 - Noile ritmuri ale distributiei

Texprocess 2011

Reuniunea directorilor generali EURATEX din 2011 va avea loc la Sofia

Vremea rea afecteaza vanzarile Mothercare

Expofil: 8 - 10 februarie 2011

CPI - Collection Première Istanbul - 2-4 februarie, 2011

Noul brand "Essence" de la Triumph

Londonez de doar 5 ani castiga un concurs de design

Targul Eclat de Mode

INTERFILIÈRE, Paris: 22 - 24 ianuarie 2011

EURATEX are un nou presedinte

Lupta impotriva hainelor de blana

Texworld 2011

Perioada hainelor ieftine a luat sfarsit

Heimtextil 2011

Pretul bumbacului in SUA, la cel mai ridicat nivel din istorie. Hainele se vor scumpi

Dolce&Gabbana, frauda de 1,2 miliarde de dolari

Locul 4 in UE dupa cresterea exporturilor la noua luni

Lansare versiune noua portal

04 mai 2017

Hainele detin cea mai mare pondere in salariul romanilor comparativ cu celelalte tari europene

Desi romanii cheltuie lunar pe haine si pantofi doar 17 euro, totusi se inregistreaza cea mai mare pondere in salariu, cu aproape 4%, in comparatie cu celelalte tari europene. Exista multe variabile ce ar trebuie luate in considerare cu scopul de a explica acest fenomen.

Aceasta pondere indica atat puterea mica de cumparare din Romania, cat si faptul ca local consumatorii cumpara mai multe haine comparativ cu alte tari. Puterea mica de cumparare se refera la faptul ca romanii au salariul mediu lunar mic, raportandu-ne la salariile practicate in celelalte tari europene. Cu toate acestea, romanii au o pasiune privitor la moda, de trenduri si branduri, de aceea piata locala de imbracaminte este una dintre cele mai concurentiale din economie si din Europa.

Contrastul dintre Romania-restul Europei are ca principala explicatie urmatorul exemplu: in Romania se practica salarii de 8 ori mai mici decat in Germania, dar cu preturi similare la haine si pantofi. La acesta se adauga si inegalitatea dintre bogati si saraci. Primii 20% dintre romani au venituri de peste opt ori > decat cei 20% cu cele mai mici castiguri.

Industria de confectii nationala inregistreaza cele mai multe venituri din exporturi, partea de import fiind asigurata de producatorii de imbracaminte externi. Explicatia exportului este urmatoarea: o mare parte dintre haine se produc pe baza de colaborare intre producatorii romani si marci de top asociate altor tari. De asemenea, exista si o categorie unde se incadreaza producatorii de imbracaminte care intr-adevar realizeaza haine cu scopul de a le vinde in tara, dar deoarece practica preturi ridicate, acestea isi concentreaza atentia asupra unei anumite nise de cumparatori. Poate fi vorba aici de haine de lux ori haine unicat.

Asa ca ramane ca la nivelul acestei industrii de confectii, romanii sa aleaga ori producatorii de imbracaminte care se axeaza pe anumite nise, ori producatorii externi, ce vand haine la preturi accesibile sau chiar mici.

O parte a marilor producatori de imbracaminte globali (http://www.zf.ro/companii/retail-agrobusiness/inca-un-indicator-care-reflecta-puterea-mica-de-cumparare-un-roman-cheltuie-lunar-17-euro-pe-haine-si-pantofi-dar-cheltuiala-ii-mananca-cel-mai-mult-din-salariu-16155886) isi intaresc portofoliile in Romania, deschizand magazine de haine si aducand noi branduri pe o piata in dezvoltare, ai caror consumatori sunt dispusi sa aloce sume in crestere pe haine (de exemplu: Inditex, H&M). Astfel, industria de confectii locala isi pierde importanta pe care ar trebui sa o indeplineasca pe plan local.

Per total, piata modei aferenta acestei tari are o valoare de circa 4 miliarde de euro, peste 60% reprezentand suma cheltuita pe haine. Deoarece ca cea mai mare pondere in totalul pietei locale de moda este alocata hainelor pentru femei (conform Euromonitor), producatorii de imbracaminte trebuie sa-si concentreze eforturile de productie, comercializare si vanzare pe acest sector.

Producatorii de imbracaminte ar trebui sa-si axeze oferta de produse in randul tinerilor. Cererea de imbracaminte este dominata de cumparatorii tineri, de 20-40 de ani, in timp ce pe alte piete (Cehia, Polonia) exista si clienti de 55-60 de ani. Daca la nivel european, consumatorii prefera sa comande produse prin intermediul internetului, la noi lucrurile stau pe dos. Romanii nu au foarte multa incredere in magazinele online, in principal din cauza ca prefera sa probeze produsele inainte. Se tem ca hainele comandate sa nu fie conform descrieii de pe site, ca ar putea fi pacaliti ori ca nu isi vor vedea banii inapoi. Pe langa acest lucru, au existat multe cazuri in care diverse persoane au achizitionat imbracaminte, respectiv incaltaminte online care s-au dovedit a fi fake.

Industria de confectii se confrunta cu inca o problema: este vorba de sfera off-line. Se remarca o implicare superficiala si chiar neimplicare a angajatilor in promovarea vanzarii de haine (https://www.profit.ro/stiri/social/clientii-magazinelor-de-haine-sau-incaltaminte-remarca-faptul-ca-angajatii-nu-promoveaza-vanzarea-16789096 ) . Astfel, producatorii de imbracaminte nu pun accentul pe programe de perfectionare a angajatilor pe partea de comunicare cu clientii.

Cu toate ca exista multe elemente ce ar trebui luate in considerare si solutionate, totusi pe piata exista multi producatori de imbracaminte ce ofera produse de calitate la preturi accesibile. O parte a acestor producatori se regasesc pe Afaceritextile.ro (http://afaceritextile.ro/), un portal ce pune accent pe profesionism si calitate.

Dat fiind cunoscuta dorinta romanilor in a achizitiona haine, producatorii de imbracaminte este necesar sa “exploateze” aceast beneficiu si sa caute sa imbunatateasca ceea ce nu merge in parametri normali, dar sa caute si noi cai de succes.

Surse:
http://www.zf.ro/companii/retail-agrobusiness/inca-un-indicator-care-reflecta-puterea-mica-de-cumparare-un-roman-cheltuie-lunar-17-euro-pe-haine-si-pantofi-dar-cheltuiala-ii-mananca-cel-mai-mult-din-salariu-16155886
https://www.antena3.ro/actualitate/romania-tara-ue-cu-cea-mai-mare-inegalitate-intre-bogati-si-saraci-404119.html
http://www.go4it.ro/business/in-romania-majoritatea-celor-care-cumpara-haine-online-sunt-tineri.-cei-peste-40-de-ani-inca-reticenti-15105592/
http://www.digi24.ro/stiri/economie/consumatori/de-ce-fug-romanii-de-cumparaturile-online-672846
https://www.profit.ro/stiri/social/clientii-magazinelor-de-haine-sau-incaltaminte-remarca-faptul-ca-angajatii-nu-promoveaza-vanzarea-16789096
 
 

 

AfaceriTextile.ro

© Romcibex Srl